Saturday 30 March 2013

Kronologi Cinta

Salam Sabtu kengkawan. Hewhew. Harini gua planned nak p JomHeboh jumpa SyazwanZulkifly gua tapi ramai beno so gua cancel kan niat gua. Lagipun gua tengah tacing dengan SyazwanZulkifly sebab takbalas mention gua. Sobssssss ohhh korang jangan lupa follow gua kat twitter tau. Klik GUA :) Okayyyy sekarang gua nak cerita pasal cintan cintun. Biasalah kan umur gua dah 20 tahun ni? Haaa orang kata dah dalam umur mencari jodoh. Cewahhhhh. Sekarang ni kan gua tengok kengkawan gua semua cintan cintun bapak lama ahhh. Ada yang dah 2 tahun ada yang dah 3 tahun ada juga yang dah lebih. Pehhhpehhh tahniah ahhh korang. Harap jodoh kekal ke syurga Allah ya? Amin. So cinta gua paling lama pun hampir dua tahun tapi tak kekal nampaknya sebab silap gua sendiri. Okayyy gua nak bagitahu lah biasanya orang akan cakap 'Alahhhh awal bercinta memang semua sweet'. Well sebenarnya boleh aje kekalkan sweet awal bercinta sampai ke syurga. Hmmhmm. Biasanya bila dah lama sikit ni mesti ada je benda nak gaduh. Biasalah bercinta kan? Ada pepatah Melayu cakap, sedangkan lidah lagi tergigit. Haaaa nampak tak nampak tak? Apa yang gua nak nasihatkan korang yang sayang relay korang tu, apa pun bertolak ansur. Kalau si dia takbalas text kamu tu mungkin si dia busy. Alahai takbimbang lah kalau setakat takbalas text tu, takde lah maksudnya dia taksetia weyyyy. Rilex sudah. Kedua, percaya. Beri kepercayaan pada si dia. Maksud kat sini tu, agak-agak lah kalau nak percaya pun. Takkan lah dah depan mata dia curang pun kau nak 'Takpelah gua percaya'. Itu bodoh namanya -..- Hmmm gua cakap ni sampaikan nasihat aje. Jangan jadi macam gua ni haaaa. Semua dah habes macam tu aje. Silap gua silap gua *emosi* Lastly, jangan pernah cakap besar. Apa yang cakap besarnya kan? Cenggini, 'Ada lagi baik dari lu, jadi buat apa gua tunggu lu?'. Nampak tak? Ini superb bodoh. Weyyyy baghal, lu tak fikir ke yang kat luar tu ada jauh lebih baik dari lu dan kenapa dia masih stay dengan lu? Pehhhpehhh gua paling emosi tang ni. Gua buat silap part ni dohhh. Sumpah! Ahhh dah malas cerita. Ingat kawan-kawan. Tiga benda yang kena jaga kalau nak relationship kekal ke syurga. 1) BERTOLAK ANSUR 2) PERCAYA 3) JANGAN CAKAP BESAR Kbaiiiiii *hugs*

No comments: