Monday 27 May 2013

UPU

Well bila baca je tajuk tu, dah boleh agak lah kan entry gua kalini. Pehhh sebulan lebih kot gua tak update blog ni. Pehhpehhh lama gila. Haih taktahu nak cerita apa dah kat blog kesayangan ni. Huhu. Ok sekarang setelah lama gua menyepi tanpa cerita dan berita, rasanya elok lah kalau gua mulakan balek entry blog gua dengan perkembangan akademik gua. Huhu. So gua sekarang berumur 'ketuaan', errrr boleh tahan tua lah ya? So untuk umur gua yang dah tua ni, gua sepatutnya dah nak masuk part 5 kalau gua sambung diploma lepas SPM dulu ataupun gua dah nak habes semester 2 peringkat ijazah kalau gua sambung asasi/matrikulasi lepas SPM haritu. So disebabkan perangai gua yang out ni, gua telah pun sangkut di tengah perjalanan menghabeskan cita-cita gua. Hmm rasanya baik gua intro sikit kisah gua dolu dolu. Hikhik. Baiklah adek-adek, gua jenis orang yang taktahu dan takmahu rancang masa depan. Senang cakap, gua pemalas. Gua taksuka nak fikir apa gua nak jadi pada hari mendatang. Jadi, gua jenis orangnya 'just follow the flow'. Hmmm gua start lah dari lepas gua dapat result SPM. Alhamdulillah result gua takde lah teuk mana sebab gua berjaya sambung ke peringkat asasi. Gua dapat offer ke sebuah matrikulasi berhampiran rumah dan gua dapat offer asasi di tempat yang jauh gila dari rumah gua. So kira gua beruntunglah sebab boleh buat pilihan kan? Ingat lagi kata-kata ayah, when your result is good then you can make the choice but if your result is bad then the choice is not in your hand. Hmm entah betul ke idok lah ayat dan grammar gua tu. Huhu. So gua jenis yang suka akan cabaran, gua pun pilih untuk sambung study ke asasi. Jadi gua pun travel lah ke tempat orang dengan seorang diri. Bajet family tak berapa nak cukup jadi gua terpaksa pergi sendiri. Walaupun gua ni kecil comel, gua survive tahu? Hihi. Nak dipendekkan cerita, gua pun berjaya tamatkan asasi gua dengan jayanya. Well takde lah flying colors sangat tapi takde lah 'dull' sangat colors result gua tu. Hihi. Jadi, gua puns mula semester satu peringkat ijazah dan tamat lah sudah semester gua yang superb awesome tu. Huhu. Tetiba datang gila gua masa cuti semester. Gua nak berhenti study. K, gua dah nekad gila-gila nak berhenti study dan bekerja. Fikir punya fikir maka cuti semester satu dah habes dan gua dah buat keputusan nak berhenti study. Ayah takboleh nak buat apa sebab gua dah pun buat keputusan gila gua tu. Well dalam masa gua cari kerja, ayah duk pujuk pujuk gua sambung study. Alhamdulillah hati gua pun lembut lah nak sambung study. Gua pun apply study tapi kalini gua ingat nak ke bidang kira-kira memandangkan bakat gua more kepada kira-kira *cewahhhhhh*.
Klik gambar untuk tumbesaran gambar :**
Nampak kan gua betul-betul tukar bidang? Dulu masa sekolah, gua budak sains tulen. Pehhh kalini tukar habes weyyyy aliran gua. Hikhik. So lepas gua apply tu, gua kena lah tunggu result keluar kan? Tunggu punya tunggu, result pun dah keluar. Nak tengok result gua pula? Hikhik.
Alhamdulillah :)))
Jadi, alhamdulillah lagi sekali sebab gua dapat juga sambung study. Well kalini gua rasa gua pergi dengan jiwa gua *cewahhhhhhhh* Nak tahu gua dapat UITM mana? Hmmhmm nanti gua sambung dalam entry akan datang. Hikhik *hugs*

No comments: